در جدیدترین پست وبسایت رسمی پلی استیشن، کارگردان بازی Ghost of Yōtei، به تشریح علت انتخاب منطقه هواکایدو (Hokkaido) به عنوان محل روایت داستان شخصیت آسو توسط استودیوی Sucker Punch پرداخت.
مدت زیادی از رونمایی از دنباله جدید بازی Ghost of Tsushima، یعنی Ghost of Yōtei میگذرد. این دنباله که ۳۰۰ سال بعد از داستان نسخه اول در منطقه Ezo (که هم اکنون با نام Hokkaido شناخته میشود) روایت خواهد شد، داستان شخصیتی به نام آسو (Atsu) را بازگو میکند که قدم در مسیر انتقام گرفتن از قاتلین خانواده خود خواهد گذاشت.
نیت فاکس (Nate Fox)، کارگردان این عنوان در جدیدترین پست وبسایت Playstation Blog، توضیح داد که استودیوی Sucker Punch، به دنبال «ارائه حس واقعیت و باورپذیری داستان است» و دلیل انتخاب منطقه هوکایدو به عنوان محل روایت داستان، «زیبایی بی حد و حصر آن است». او در ادامه این چنین گفت:
سال ۱۶۰۳، اوج امپراطوری کشور ژاپن بود. در آن زمان، این منطقه Ezo نام داشت، جزیرهای اسرارآمیز در شمال کشور ژاپن که به صورت پراکنده واجینها (مردمان سرسخت ژاپن) که قادر بودند در این منطقه با سرما اجین شوند، در آن سکونت داشتند. این ترکیب از زیبایی و خطر، با ما ارتباط بسیاری برقرار کرد. این منطقه، بهترین مکان برای بازگویی داستان آسو بود؛ مبارزی که به قدری شعله خشم در او فروزان است که مردمان محلی باور دارند که او تناسخ اونریو (onryō، نوعی شبح که به باور مردمان قدیم ژاپن، قادر بود به انسانها آسیب بزند) است. اگر میخواهید داستان یک شبح را روایت کنید، آن را در یک مکان دراماتیک انجام دهید.

او در ادامه، به نحوه جمعآوری اطلاعات توسط تیم استودیو برای الهامگیری از محیط طبیعی برای توسعه بازی Ghost of Yōtei پرداخت:
تیم توسعه دو سفر برای جمعآوری منابع و الهامگیری انجام داد که یکی از آنها به پارک ملی شیرتوکو بود؛ جایی که زیبایی طبیعی اقیانوس و صخرهها در کنار درندگانی مانند خرسها همزیستی دارد. در مواقعی، مجبور بودیم توجه خود را از تماشای کوههای پوشیده از برف به بوتههای اطراف جلب کنیم، چون هر لحظه ممکن بود حیوانات درنده در آنها کمین کرده باشند. این تجربه واقعاً جادویی بود، پیوندی کامل از زیبایی و خطر؛ دقیقاً همان حسی که میخواستیم در بازی خود به بازیکن منتقل کنیم.

در سفر دوم، این تیم به کوه Yotei (که به عنوان «کوه مونث» توسط مردم آینو شناخته میشد) سفر کردند. فاکس این کوه را «سمبل هوکایدو» میداند و برای آسو، «نمادی از خانه و خانوادههای است که از دست داد» و به باور وی «همین فرایند حضور در محل، گفتگو با اهالی منطقه درباره بازی، و سپس تلفیق ایدههای نو بود که این سفر را چنین پربار و سودمند نمود».
فاکس اشاره کرد که توسعهدهندگان با «انبوهی از افراد محلی» گفتوگو کرده و از «مکانهای فرهنگی مهم» نیز بازدید نمودهاند تا بیشتر از همیشه درباره فرهنگ کشور ژاپن بیاموزند، اما لو از اشتراکگذاری جزئیات بیشتر خودداری کرد.
بازی Ghost of Yōtei در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
منبع خبر: گیم فا