شاید XDefiant دیگر فرصت چندانی برای رقابت در جایگاه برتر بازار شوتر اول شخص چندنفره نداشته باشد اما این موضوع مانع از آن نشده که تهیهکننده اجرایی بازی از سری Call of Duty و تصمیمگیرندگان آن انتقاد نکند.
در پاسخ به یک طرفدار که از پایان یافتن عمر XDefiant ابراز تاسف کرده بود، مارک روبین، تهیهکننده اجرایی بازی، استراتژیهای بازاریابی فرنچایزهای Call of Duty و دیگر بازیها را مورد انتقاد قرار داد. روبین سالها پیش نقش تهیهکننده اجرایی در استودیوی اینفینیتی وارد را داشته و سابقه کار روی سری Call of Duty را در کارنامهاش دارد. وی اظهار داشت:
بسیاری از بازی ها، از جمله سری Call of Duty، فقط روی این تمرکز دارند که چگونه بیشترین درآمد ممکن را از اجتماع بازیکنان خود کسب کنند. آنها به شدت به بازاریابی مبتنی بر ترس از جا ماندن (FOMO) و مسابقات EOMM متکی هستند.
روبین سپس اضافه کرد که به نظر او بازیهایی مانند سری Call of Duty در گذشته بیشتر روی «کیفیت بازی» به عنوان راهی برای جذب بازیکنان تمرکز داشتند. تمرکز بیشتر روی «محوریت بازیکن» با تاکتیکهای کمتر مبتنی بر درگیری و «تجربیاتی با کیفیت بالاتر» مدرک این دوران فراموش شده بودند.

به عبارت دیگر، بازی شما باید تعداد بازیکنان بالایی داشته باشد چون خوب است و مردم می خواهند آن را بازی کنند؛ نه به این دلیل که بازی بودجه بازاریابی ۲۵۰ میلیون دلاری دارد. همه چیزهایی که گفتم بسیار ساده شده است، چون توضیح کامل آن زمان زیادی میبرد.
او سپس صحبت های خود را با این جمله به پایان رساند که استودیوها باید «بیشتر شبیه لاریان باشند، نه اکتیویژن»، در همین حین توضیح داد که:
افراد بسیار خوبی در اکتیویژن و استودیوهای آن وجود دارند اما معتقد هستم آنها به چیزی تبدیل شدهاند که نبودند و نتوانستهاند از آن فرار کنند.
عنوان XDefiant اولین بار در مه ۲۰۲۴ با استقبال گسترده طرفداران و آمار بالای بازیکنان منتشر شد. با این حال، جامعه بازیکنان بازی به سرعت کاهش یافت و منجر به لغو بازی تنها پنج ماه پس از انتشار شد. سرورهای این بازی قرار است در ۳ ژوئن ۲۰۲۵ خاموش شوند.
منبع خبر: گیم فا