مداخله
مداخله
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید

      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید

      مداخله

      1404/03/18
      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید

      زمانی که حرف از بهترین انیمیشن‌های هزاره دوم می‌شود، بدون شک نام انیمیشن Shrek 1 به میان می‌آید و همه آن را تحسین می‌کنند؛ با این وجود، حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که حتی بهترین انیمیشن‌های تاریخ هم اشتباهات خاص خود را دارند.

      فیلم Shrek 1 در واقع پاسخ استودیو Dreamworks به کلیشه‌های همیشگی دیزنی بود. در مسیر به سخره گرفتن ارزش‌های پرنسس‌های همیشگی خانه موشی، انیماتورهای Dreamworks فراموش کردند برخی از اشتباهات خود را تصحیح کنند. حالا، با این مطلب، من قصد دارم نگاهی دقیق‌تر به ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek را برای شما ارائه دهم.

      ۱) سیندرلا نمی‌تواند فارکواد را پادشاه کند

      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید - گیمفا
      چرا آینه جادویی ما کسی را نشان می‌دهد که می‌دانیم هنوز پرنسس نشده است؟

      در دنیای انیمیشن Shrek 1، یکی از اشتباهات جالب توجه مربوط به شخصیت لرد فارکواد و انتخاب همسر او برای ازدواج است. در صحنه‌ای از فیلم، آینه جادویی پرنسس‌های واجد شرایط را به فارکواد نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها سیندرلا است. اما این صحنه از نظر داستانی نادرست بوده چراکه سیندرلا در اصل یک پرنسس نبوده و تنها پس از ازدواج با شاهزاده خود به مقام پرنسسی می‌رسد.

      در داستان اصلی سیندرلا، او یک دختر خدمتکار است که با ظلم نامادری و خواهران ناتنی‌اش زندگی می‌کند و هیچ نسبت سلطنتی ندارد. تنها پس از پیدا کردن کفش بلورین و ازدواج با شاهزاده است که او به عنوان پرنسس شناخته می‌شود. بنابراین، در زمان معرفی توسط آینه جادویی در شرک، سیندرلا هنوز پرنسس نبوده و نباید در لیست پرنسس‌های قابل ازدواج با فارکواد قرار می‌گرفت.

      این اشتباه احتمالاً به دلیل محبوبیت سیندرلا به عنوان یک پرنسس کلاسیک دیزنی رخ داده است. از آنجا که در ذهن عمومی، سیندرلا همواره به عنوان نمادی از پرنسس‌ها شناخته می‌شود، سازندگان احتمالاً بدون توجه به پیشینه دقیق داستانی او، نامش را در لیست گزینه‌های فارکواد قرار داده باشند. با این وجود، از نظر منطق داستانی، این انتخاب تناقض آشکاری دارد زیرا فارکواد به دنبال ازدواج با یک پرنسس اصیل بود تا بتواند پادشاه شود… و سیندرلا در آن زمان هنوز به این جایگاه نرسیده بود.

      این خطای داستانی کوچک اما جالب توجه است و نشان می‌دهد که حتی در انیمیشن‌های محبوب و پرفروش نیز گاهی اشتباهات ساده‌ای از قلم می‌افتند.

      ۲) شرک کی، کجا و چطور تیر خورد؟

      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید - گیمفا
      همانطور که می‌بینید، در صحنه دویدن شرک به سمت فیونا هیچ ردی از تیر در بدن او دیده نمی‌شود.

      یکی از اشتباهات پیوستگی جالب توجه مربوط به صحنه‌ای است که تیر به کمر شرک اصابت می‌کند. این اشتباه زمانی رخ می‌دهد که پرنسس فیونا نمایشی خیره‌کننده از مهارت‌های رزمی خود ارائه می‌دهد و شرک و دانکی از دیدن این صحنه شوکه می‌شوند. وقتی شرک به خود می‌آید و به دنبال فیونا می‌دود، در آن لحظه، هیچ تیری در کمرش دیده نمی‌شود اما به محض اینکه به او می‌رسد، ناگهان یک تیر از پشت شلوارش بیرون زده است!

      این تناقض بصری واضح، یکی از آن اشتباهات کوچکی است که بیننده در نگاه اول متوجه آن نخواهد شد اما پس از بررسی دقیق‌تر، کاملاً آشکار می‌شود. در واقع، در صحنه‌ای که شرک و الاغ به فیونا نگاه می‌کنند و سپس شرک تصمیم می‌گیرد به دنبال او بدود، هیچ نشانه‌ای از تیر در بدن او وجود ندارد. حتی وقتی او شروع به دویدن می‌کند، پشتش کاملاً سالم است. اما به طور معجزه‌آسایی، وقتی به فیونا می‌رسد، تیر به شکلی کاملاً واضح از پشتش بیرون زده است!

      این خطای پیوستگی احتمالاً به دلیل تداخل بین صحنه‌های مختلف انیمیشن رخ داده است. این احتمال وجود دارد که تیم انیماتورها فراموش کرده باشند تیر را در تمام نماها یکسان نگه دارند یا شاید این تغییر عمدی بوده تا صحنه خنده‌دارتر به نظر برسد. در هر صورت، این اشتباه به یکی از موارد جالبی تبدیل شده که طرفداران فیلم به آن اشاره می‌کنند.

      اگرچه این خطا تأثیر چندانی روی داستان اصلی فیلم ندارد اما نشان‌دهنده این است که حتی در تولیدات بزرگ هالیوودی نیز اشتباهات کوچک از چشم تیم تولید دور می‌مانند. این موضوع به بینندگان یادآوری می‌کند که انیمیشن‌ها نیز مانند هر اثر دیگری ممکن است دچار اشکالات فنی شوند؛ حتی اگر به اندازه شرک محبوب و موفق باشند!

      ۳) آخر کجای تابلوی هشدار شرک خراب بود؟!

      در صحنه آغازین انیمیشن Shrek 1، زمانی که شخصیت اصلی مشغول نقاشی تابلو «مراقب اوگر باشید» است، یک اشتباه بصری جالب و ساده رخ می‌دهد که از چشم بسیاری از بینندگان پنهان مانده است. اگر با دقت به تابلوی چوبی که شرک روی آن نقاشی می‌کند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تکه بزرگی از گوشه بالا-راست صفحه چوبی شکسته و مفقود شده است اما درست وقتی شرک نقاشی را تمام می‌کند و از محل دور می‌شود، این خرابی به طرز عجیبی به گوشه بالا-چپ تابلو منتقل می‌شود!

      این تغییر ناگهانی و غیرمنطقی در وضعیت تابلو، به وضوح یک اشتباه در انیمیشن بوده که احتمالاً به دلیل برگردانده شدن نادرست سل انیمیشن یا معکوس شدن تصویر به صورت اتفاقی رخ داده است. در صنعت انیمیشن‌سازی، گاهی برای صرفه‌جویی در زمان یا کاهش هزینه‌ها، از تکنیک چرخش یا معکوس کردن سل‌های انیمیشن استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد در این مورد خاص، یکی از انیماتورها متوجه نشده که با این کار، موقعیت شکستگی چوب تغییر می‌کند.

      نکته جالب این است که این اشتباه آنقدرها هم آشکار نیست و بیشتر بینندگان در نگاه اول متوجه آن نمی‌شوند. وقتی با دقت به صحنه مذکور نگاه کنید، این تناقض بصری کاملاً واضح خواهد بود. این نوع خطاها در انیمیشن‌های کامپیوتری امروزی کمتر دیده می‌شوند اما در اوایل دهه ۲۰۰۰ که تکنولوژی انیمیشن‌سازی هنوز در حال پیشرفت بود، چنین اشتباهاتی می‌توانست اتفاق بیافتد.

      اگرچه این اشتباه کوچک تأثیری بر روایت اصلی داستان یا کیفیت کلی فیلم ندارد اما برای طرفداران تیزبین Shrek و علاقه‌مندان به جزئیات تولید فیلم، نکته جالبی برای تحلیل محسوب می‌شود. این مورد به خوبی نشان می‌دهد که حتی با وجود تلاش‌های بی‌وقفه انیماتورها، یکی از بزرگ‌ترین انیمیشن‌های تاریخ نیز اشتباهات فنی کوچک و جالبی دارد و پیدا کردن این خطاها می‌تواند برای بینندگان تبدیل به یک سرگرمی جذاب شود!

      ۴) سپر آبی فارکواد کجا رفت؟

      یکی از اشتباهات عجیب ولی کوچک حاضر در انیمیشن محبوب Dreamworks مربوط به ناپدید شدن مرموز سپر آبی رنگ در صحنه درگیری با شوالیه‌های لرد فارکواد می‌شود. پس از اینکه شرک و الاغ به راحتی از شر گروه شوالیه‌ها خلاص می‌شوند، بینندگان می‌توانند سپری آبی رنگی با حرف F (نماد فارکواد) را روی دیوار سنگی پشت سرشان مشاهده کنند. با این وجود اگر با دقت به موقعیت این سپر توجه کنید، متوجه خواهید شد که به طرز مرموزی بین نماهای مختلف جابجا می‌شود!

      در یک نما، این سپر باید دقیقاً بالای شانه چپ شرک قرار گرفته باشد اما در نمای بعدی یا کاملاً ناپدید شده یا در موقعیتی متفاوت ظاهر می‌شود. این اشتباه که به نظر می‌رسد جزئی ناچیز باشد، در واقع نمونه‌ای کلاسیک از خطاهای پیوستگی در سینماست که می‌تواند به شکستن حس واقع‌گرایی فیلم منجر شود.

      به نظر می‌رسد این اشتباه نیز مانند مورد تابلو هشدار شرک، احتمالاً ناشی از بی‌دقتی در فرآیند انیمیشن‌سازی بوده باشد. ممکن است تیم انیماتورها هنگام کار روی صحنه‌های مختلف، موقعیت دقیق این عنصر دکور را فراموش کرده باشند یا شاید در ویرایش نهایی، ترتیب نماها به گونه‌ای تغییر کرده و انیماتورها متوجه آن نشده‌اند.

      این نوع خطاها به خوبی نشان می‌دهند که چرا وجود ناظر فیلم‌نامه (Script Supervisor) در فرآیند تولید فیلم‌ها ضروری است. یک جفت چشم اضافه در مرحله تدوین می‌تواند از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری کند. اگرچه این خطاها تأثیر چندانی بر روایت داستان ندارند اما برای بینندگانی که با دقت تماشا می‌کنند، می‌توانند حس نقص در دنیای قصه را ایجاد کنند.

      این مورد به همراه سایر اشتباهات پیوستگی در شرک، به یادگار جالبی از چالش‌های تولید انیمیشن در اوایل دهه ۲۰۰۰ تبدیل شده‌اند.

      ۵) انیمیشن Shrek رندر برگ افتضاحی داشت

      داخل یکی از سکانس‌های جالب Shrek، اشتباه جالب دیگری درباره برگ‌های ناپدیدشونده رخ می‌دهد. این اتفاق زمانی می‌افتد که الاغ شاهد بیرون آوردن تیر از کمر شرک توسط پرنسس فیونا است و از دیدن خون بی‌هوش می‌شود. نیروی برخورد بدن او با زمین باعث می‌شود چند برگ پراکنده به هوا بلند شوند اما وقتی نمای دورتر نشان داده می‌شود، به طرز عجیبی هیچ برگی در اطراف او روی زمین دیده نمی‌شود!

      این تناقض بصری یکی از آن اشتباهات ظریفی است که نیاز به دقت زیاد دارد تا تشخیص داده شود. در نمای نزدیک، برگ‌های پراکنده‌ای که در اثر افتادن الاغ به هوا می‌پرند، کاملاً واضح هستند و به صحنه حالتی طبیعی و حسی کمدی می‌دهند. در نمای گسترده‌تر که لحظه‌ای بعد نشان داده می‌شود، زمین اطراف الاغ کاملاً تمیز و عاری از هرگونه برگ است، گویی تمام برگ‌های پراکنده شده توسط سقوط او ناپدید شده‌اند!

      اگر بخواهم حدس بزنم، دلیل اصلی این اشتباه در طراحی پس‌زمینه بین نماهای مختلف یافت می‌شود. ممکن است تیم انیماتورها در نمای نزدیک برای ایجاد حس طبیعی‌تر، برگ‌هایی را اضافه کرده باشند اما فراموش کرده‌اند که این جزئیات را در نمای گسترده نیز حفظ کنند. شاید هم این برگ‌ها فقط به عنوان عنصری موقت برای تأکید بر شدت ضربه افتادن الاغ طراحی شده بودند.

      این نوع خطاهای پیوستگی اگرچه کوچک به نظر می‌رسند، اما نشان‌دهنده چالش‌های فنی تولید انیمیشن در آن دوره هستند. امروزه با پیشرفت نرم‌افزارهای انیمیشن‌سازی، چنین اشتباهاتی کمتر دیده می‌شوند اما در اوایل دهه ۲۰۰۰ که تکنولوژی محدودتر بود، کنترل تمام جزئیات صحنه کار دشواری محسوب می‌شد.

      خنده‌دار است بدانید این صحنه در جنگلی اتفاق می‌افتد که به طور طبیعی باید مملو از برگ‌های ریخته شده باشد اما ظاهراً زمین اطراف الاغ به طور معجزه‌آسایی توسط خدمه تمیزکاری شده است! این اشتباه هرچند کوچک، برای بینندگان تیزبین می‌تواند لحظه‌ای خنده‌دار ایجاد کند و به یکی از آن جزئیاتی تبدیل شود که به دوستان و آشنایان خود نشان می‌دهند؛ تا حدودی مانند کاری که من با این مطلب انجام می‌دهم.

      ۶) شوالیه‌های انیمیشن Shrek جادوی ظاهر کردن طومار داشتند

      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید - گیمفا

      یکی از اشتباهات منطقی جالب در انیمیشن شرک مربوط به پدیدار شدن معجزه‌آسای طومار سلطنتی در دستان شوالیه‌هاست. در صحنه‌ای که گروه شوالیه‌های لرد فارکواد برای اولین بار با غول سبز مهربان داستان ما مواجه می‌شوند، اگر با دقت نگاه کنید، هیچ یک از آنها چیزی در دست ندارند. با توجه به لباس‌های سنگین زرهی که پوشیده‌اند، واضح است که جیبی هم برای حمل وسایل ندارند! اما ناگهان و بدون هیچ توضیحی، یکی از شوالیه‌ها شروع به خواندن یک طومار سلطنتی و شرح قوانین می‌کند!

      این تغییر ناگهانی واقعاً سوال‌برانگیز است: این طومار از کجا آمده؟ آیا از آسمان افتاده؟ یا شاید جادوی Fairy Godmother آن را مستقیماً در دستان شوالیه ظاهر کرده است؟ جالب اینجاست که هیچ تلاشی برای توضیح این تغییر صورت نگرفته، دوربین فقط کات می‌خورد و طومار به شکلی معجزه‌آسا در دستان شوالیه مشاهده می‌شود.

      این اشتباه کوچک نمونه‌ای جالب از خطاهای تداوم در فیلم‌سازی است. احتمالاً تیم تولید قصد داشته‌اند صحنه‌ای داشته باشند که در آن شوالیه فرمان فارکواد را بخواند اما فراموش کرده‌اند که نشان دهند او این طومار را از کجا آورده است. در دنیای واقعی، چنین زره‌های سنگینی واقعاً هیچ فضایی برای حمل چنین وسایلی ندارند… مگر اینکه طومار را به زره وصل کرده باشند که در فیلم نشان داده نشده است.

      ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که به این شوالیه‌ها با دقت بیشتری نگاه کنیم؛ حتی دستکش‌های زرهی که به دست دارند، باعث می‌شوند گرفتن و باز کردن یک طومار کاغذی با آنها تا حدودی غیرممکن شود! این صحنه به خوبی نشان می‌دهد که گاهی فیلم‌سازان برای ادامه دادن روایت داستان، قوانین فیزیک و منطق را نادیده می‌گیرند. هرچند این اشتباه تأثیر چندانی بر روایت داستان ندارد اما برای ادامه دادن ماجراجویی ما و ایجاد کردن لحظه‌‎ای خنده‌دار و به‌یادماندنی ضروری است. حتی در انیمیشن‌های محبوب هم گاهی جادوی سینما بر منطق داستان غلبه می‌کند!

      ۷) موش‌های نابینا قدرتی فراتر از بینایی دارند

      در صحنه پایانی انیمیشن Shrek 1، یک اشتباه نسبتاً جادویی درباره موش‌های نابینای داستان رخ می‌دهد. پس از ازدواج شرک و فیونا، پری مهربان با استفاده از جادوی خود، سه موش نابینا و یک پیاز را به یک کالسکه افسانه‌ای تبدیل می‌کند. اما درست در صحنه بعدی که مهمانی عروسی در حال برگزاری است، همان موش‌ها را می‌بینیم که روی پیانو مشغول رقصیدن هستند!

      این تناقض واضح یک سوال بزرگ ایجاد می‌کند: چگونه موش‌هایی که تبدیل به کالسکه شده‌اند، همزمان می‌توانند در مهمانی حضور داشته باشند؟ آیا پری مهربان جادوی خود را لغو کرده است؟ یا شاید این موش‌ها توانسته‌اند به شکلی معجزه‌آسا هم به عنوان کالسکه عمل کنند و هم به شکل اصلی خود برقصند؟

      این اشتباه احتمالاً ناشی از عدم هماهنگی بین تیم‌های مختلف انیمیشن‌سازی بوده است. شاید تیمی که صحنه تبدیل شدن به کالسکه را طراحی کرده، با تیمی که صحنه مهمانی را ساخته، ارتباط کافی نداشته‌اند. یا شاید سازندگان عمداً این تناقض را ایجاد کرده‌اند تا حس فانتزی و غیرمنطقی دنیای شرک را تقویت کنند!

      دانستن اینکه موش‌های نابینا واقعاً جادویی هستند، نه فقط به خاطر توانایی تبدیل شدن به کالسکه، بلکه به این دلیل که می‌توانند همزمان در دو مکان مختلف حضور داشته باشند، یک شوخی جذاب و خنده‌دار است! این اشتباه اگرچه کوچک می‌باشد اما برای بینندگان تیزبین می‌تواند لحظه‌ای خنده‌دار ایجاد کند.

      با در نظر گرفتن تمامی جزئیات اشتباهی که داخل لیست من مشاهده کردید، می‎‌فهمیم حتی بهترین آثار هم نمی‌توانند بی‌نقص باشند. شاید این همان جادوی واقعی باشد که در پشت صحنه فیلم‌سازی وجود دارد؛ جادویی که گاهی باعث می‌شود قوانین فیزیک و منطق به کلی نادیده گرفته شوند! هرچند این خطا تأثیری بر محبوبیت فیلم ندارد اما ثابت می‌کند که بااستعدادترین تیم‌های سازنده انیمیشن هم می‌توانند بعضی وقت‌ها اشتباه کنند.

      ۸) شیرهای تخلیه این بشکه‌ها جداشدنی هستند

      در یکی از واضح‌ترین اشتباهات پیوستگی Shrek 1، شاهد ناپدید شدن معجزه‌آسای شیر بشکه نوشیدنی فارکواد هستیم. در صحنه‌ای که شرک با شوالیه‌های فارکواد درگیر می‌شود، اگر به بشکه نوشیدنی سالمی که در صحنه وجود دارد دقت کنید، شیر بزرگی در جلوی آن به وضوح قابل مشاهده است. اما به محض شروع درگیری، این شیر به طرز مرموزی ناپدید می‌شود؛ به طوری که انگار هرگز وجود نداشته است!

      این تغییر ناگهانی واقعاً تعجب‌برانگیز است، چون شیر یکی از جزئیات بزرگ و واضح بشکه محسوب می‌شود. در یک لحظه وجود دارد و در لحظه‌ بعدی کاملاً ناپدید شده است! این اشتباه آنقدر واضح است که به سختی می‌توان آن را توجیه کرد. با وجود اینکه می‌دانیم چندین انیماتور روی صحنه‌های مختلف کار می‌کنند اما واقعاً جای تعجب دارد که هیچ کس متوجه این تغییر فاحش نشده است.

      شاید دلیل حقیقی این اشتباه واضح تفاوت در مدل‌های سه‌بعدی استفاده شده برای بشکه در نماهای مختلف بوده است. احتمال می‌دهم که یک تیم انیمیشن، مدلی با شیر طراحی کرده و تیم دیگر از مدلی بدون شیر استفاده کرده باشد. شاید هم در فرآیند ویرایش نهایی، ترتیب نماها تغییر کرده و باعث این تناقض شده است.

      نکته جالب اینجاست که این اشتباه درست در صحنه اکشن اصلی فیلم رخ می‌دهد؛ جایی که بینندگان بیشترین توجه را به جزئیات دارند! این مورد به خوبی نشان می‌دهد که حتی در تولیدات بزرگ استودیوهای معتبری مانند Dreamworks به نظارت کامل و مناسب برای به دست آوردن نتیجه‌ای بی‌نقص نیاز است. هرچند این خطا، مانند تمامی گزینه‌های حاضر در این لیست، تاثیری روی داستان ندارد، برای بینندگان تیزبین می‌تواند حس نقص در دنیای فیلم ایجاد کند و ثابت می‌کند که هیچ انیمیشنی کاملاً بی‌عیب نیست و نمی‌تواند باشد!

      ۹) در کلبه شرک داخل لیست اشیای جادویی قرار دارد

      ۱۰ اشتباه انیمیشن Shrek 1 که متوجه‌شان نشدید - گیمفا
      شرک عزیز، از چه جادویی برای در کلبه خود استفاده کرده‌ای که به هر جهتی باز می‌شود؟

      با این روندی که پیش می‌رویم انیمیشن Shrek باید بیشتر روی اشتباهات پیوستگی خود توجه می‌کرده است. مسئله‌ای عجیب درباره جهت باز شدن درِ کلبه شرک وجود دارد. در اولین دیدار شرک و الاغ، وقتی آنها به کلبه در باتلاق می‌رسند، به وضوح می‌بینیم که در به سمت داخل باز می‌شود. با این وجود، در صحنه‌ای دیگر، زمانی که موجودات افسانه‌ای به داخل هجوم می‌آورند، همان در ناگهان به سمت خارج باز می‌شود!

      این تغییر جهت غیرمنطقی واقعاً عجیب است. می‌دانیم که این در از نوع درهای سالونی (دوطرفه) نیست، چون در سکانسی که شرک الاغ را از کلبه بیرون می‌اندازد، به وضوح می‌بینیم که در را به سمت قاب می‌کوبد. این موضوع فقط با در یک‌طرفه امکان‌پذیر می‌شود. پس چگونه جهت بازشدن در می‌تواند بین صحنه‌ها تغییر کند؟

      با بررسی جزئیات، متوجه می‌شویم که این اشتباه احتمالاً ناشی از عدم توجه تیم انیماتورها به جزئیات فنی بوده است. ممکن است انیماتورهای مختلف برای صحنه‌های گوناگون از مدل‌های متفاوتی از در استفاده کرده باشند یا شاید در فرآیند ویرایش نهایی، ترتیب نماها تغییر کرده و باعث این تناقض شده است.

      این کلبه متعلق به یک غول است که می‌تواند هر کاری بکند اما ظاهراً حتی در ساده‌ترین چیزها مثل جهت باز شدن در هم به مشکل برمی‌خورد! این اشتباه اگرچه کوچک به نظر می‌رسد اما برای بینندگان تیزبین می‌تواند حس ناهماهنگی ایجاد کند و نشان‌دهنده اهمیت ثبات در جزئیات فنی، حتی در انیمیشن‌های فانتزی، است.

      در جادویی شرک به همراه سایر اشتباهات پیوستگی در انیمیشن موردنظر ما، ثابت می‌کند که تولید یک انیمیشن کاملاً بی‌نقص چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ حتی برای استودیوی بزرگی مانند Dreamworks. هرچند این خطاها تأثیری بر محبوبیت فیلم ندارند اما برای طرفداران یکپارچگی بصری، تبدیل به نکات جالب توجهی برای تحلیل و بحث شده‌اند!

      ۱۰) نمی‌دانم اژدها زنجیر دارد یا نه

      در یکی دیگر از اشتباهات پیوستگی جالب توجه در انیمیشن Shrek، با معمایی درباره زنجیر دور گردن اژدها مواجه می‌شویم. در صحنه‌های پایانی فیلم، هنگامی که اژدها برای دومین بار ظاهر می‌شود، به وضوح می‌بینیم که هیچ زنجیری به گردنش آویزان نیست اما زمانی که نوبت به سوار شدن شرک و الاغ می‌رسد، ناگهان یک زنجیر بلند از هیچ ظاهر می‌شود تا آنها بتوانند از آن برای بالارفتن استفاده کنند!

      این تغییر ناگهانی واقعاً سوال‌برانگیز است. زنجیری که یک لحظه وجود نداشته، چگونه در لحظه‌ای بعد از آن آویزان می‌شوید؟ آیا اژدها به طور مخفیانه زنجیری به گردن داشته که در ابتدا نشان نداده است؟ یا شاید لرد فارکواد آن را از راه دور به گردن اژدها انداخته است؟

      به نظر می‌رسد این اشتباه ناشی از تغییرات آخر دقیقه‌ای در استوری‌بورد یا عدم هماهنگی بین تیم‌های مختلف انیمیشن بوده است. این امکان نیز وجود دارد که کارگردانان در مراحل پایانی تصمیم گرفته‌اند برای سهولت سوار شدن شخصیت‌ها، زنجیری اضافه کنند اما فراموش کرده‌اند که حضور آن را در صحنه‌های قبلی هم نشان دهند.

      نکته خنده‌دار اینجاست: اژدهای قدرتمند داستان ما که می‌تواند هر کسی را در یک چشم بهم زدن بخورد، ناگهان با ظاهر شدن یک زنجیر مرموز، تبدیل به وسیله‌ای برای حمل و نقل می‌شود! این اشتباه کوچک به ما یادآوری می‌کند که حتی در محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ نیز خطاهای پیوستگی اجتناب‌ناپذیر هستند. البته، با در نظر گرفتن تمامی اشتباهاتی که در این فهرست به آنها اشاره کردم، نمی‌توان تاثیر بی‌حد و مرز Shrek روی صنعت انیمیشن هالیوود را نادیده گرفت و بی‌ارزش دانست.

      امیدوارم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و توانسته باشم جوانب کم‌تر دیده شده فیلم محبوب استودیو Dreamworks را به شما نشان بدهم. اگر می‌خواهید این مطلب به مجموعه‌ای با هدف بررسی اشتباهات آثار محبوب تبدیل شود یا ایده‌ای برای مطلب روز چهارشنبه دارید، در بخش نظرات به اطلاع من برسانید.

      منبع خبر: گیم فا

      ثبت دیدگاه