درحالی که پلی استیشن ۵ تا به این لحظه عملکرد خوبی از خود نشان داده است، تیمهای تحقیق و توسعه سونی از هماکنون چشماندازهایی برای کنسول نسل بعدی خود تدارک دیدهاند. هیدئاکی نیشینو (Hideaki Nishino)، رئیس و مدیرعامل سرگرمیهای تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، در جریان یک جلسه اخیر تجاری درباره آینده پلیاستیشن صحبت کرد.
به گزارش VGC، نیشینو همچنین در مورد اینکه آیا بازیهای ابری میتواند یکی از مسیرهای آینده برای کنسولهای سونی باشد نیز سخن گفت. به گفته نیشینو، درحالیکه استریم ابری، بهویژه از نظر فناوریهای مرتبط به آن، یک گزینه آیندهنگرانه به شمار میرود، اما پایداری شبکه همچنان یک نقطه چالشبرانگیز برای این فناوری محسوب میشود. استریم ابری همچنین از نظر «هزینه به ازای هر ساعت بازی» برای خود سونی گرانتر از سود آن تمام خواهد شد.
نیشینو در این باره توضیح داد:
همانطور که ما با محصولات خود اثبات کردهایم، استریم ابری از دیدگاه فنی بهخوبی در حال پیشرفت است؛ اما پایداری کامل شبکه اینترنت تحت کنترل ما نیست. همچنین هزینه بالاتر به ازای هر ساعت بازی در مقایسه با مدل کنسول سنتی همچنان یک چالش است.
او در ادامه افزود:
بازیهای ابری بهطور روزافزون گزینه مکملی را برای دسترسی بازیکنان به محتوا فراهم میکنند، اما باور ما این است که اکثر بازیکنان همچنان تمایل دارند تا بازیها را به صورت محلی و بدون وابستگی به شرایط اینترنتی تجربه کنند. PS5 و PS5 Pro صحت این فرضیه را ثابت کردهاند.
در بخش دیگری از این مصاحبه، مدیرعامل سونی از برنامههای این شرکت برای کنسول پلی استیشن ۶ سخن گفت.
منبع خبر: گیم فا