طبق بهروزرسانی منتشر شده در صفحه لینکدین یکی از مدیران مایکروسافت، تعداد مشترکان سرویس Xbox Game Pass از ۳۵ میلیون نفر عبور کرده است.
این عدد، نسبت به آمار رسمی منتشر شده از طرف مایکروسافت در سه ماهه اول ۲۰۲۴ افزایش اندکی داشته است (پیش از این تعداد مشترکان ۳۴ میلیون گزارش شده بود). با این حال، با توجه به اینکه کل صنعت بازیهای ویدیویی با مشکلاتی در سرویس اشتراکی مواجه است، زمان دقیق رسیدن به این آمار و میزان نوسان مشترکان همچنان مشخص نیست. یکی از مدیران ایکس باکس به نام کوین کی در صفحه لینکدینش نوشت:
من مسئولیت قسمتی از سرویس ایکس باکس گیم پس را بر عهده داشتم و از راهاندازی بدون مشکل بازیها و دستیابی به شاخصهای عملکرد تعیین شده اطمینان حاصل میکردم. من استراتژیهای عملیاتی را در تیمها برای یک محصول رهبری کردم و روند رشد مشترکان را از ۰ تا بیش از ۳۵ میلیون نفر در سطح جهانی هدایت کردم.

ما نمیدانیم این آمار دقیقاً مربوط به چه زمانی است. تعداد مشترکان سرویسها با توجه به محتوای عرضه شده، ممکن است به شدت تغییر کند. پیگیری رشد واقعی سرویس ایکس باکس گیم پس دشوار است و نمیتوان با اطمینان گفت فقط یک میلیون مشترک از فوریه تا امروز به این سرویس اضافه شده است.
همچنین نوعی همپوشانی آماری وجود دارد که صحت اطلاعات را زیر سوال میبرد. برای مثال، در اواخر سال ۲۰۲۲، سونی اعلام کرده بود تعداد مشترکان ایکس باکس گیم پس حدود ۲۹ میلیون نفر است، در حالی که مایکروسافت در همان زمان عدد ۲۵ میلیون را اعلام کرد. از سوی دیگر مت پیسکاتلا، تحلیلگر شرکت Circana، اخیراً گفته بود میزان هزینه کاربران آمریکایی برای اشتراکها از سال ۲۰۲۱ به بعد تقریباً ثابت مانده است. او گفت:
هزینه مصرف کنندگان آمریکایی برای اشتراک بازیهای ویدیویی پس از رشد در سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، تقریباً ثابت مانده و تنها در سهماهه چهارم سال گذشته به دلیل ورود Call of Duty به گیم پس حدود ۱۲٪ افزایش یافته است. اشتراکها بدون شک آینده بازیهای ویدیویی نیستند، هرچند همچنان میتوانند بخشی از آن باقی بمانند.
منبع خبر: گیم فا