در گفتوگویی با پادکست Insider، آقای دنیل واورا (Daniel Vavra)، از بنیانگذاران استودیوی Warhorse و کارگردان خلاق بازی Kingdom Come: Deliverance 2، اظهار داشت که آنها از ترس واکنشهای منفی و احتمال اخراج از پروژه، تصمیم گرفتند که از راهنمایی مشاوران متخصص بهره بگیرند.
در سالهای اخیر شاهد انتقادات شدیدی نسبت به برخی بازیها بودهایم، به ویژه زمانی که احساسات فرهنگی یا اجتماعی جریحهدار شدند؛ مانند آنچه در خصوص Assassin’s Creed Shadows و نحوهی به تصویر کشیدن فرهنگ ژاپن رخ داد.
واورا، رئیس استودیوی Warhorse، در این باره گفت:
برای هر دین، اقلیت یا گروه خاصی از مردم، ما مشاورانی داشتیم. متن بازینامه را برایشان ارسال کردیم و از آنها خواستیم اگر اشتباهی در آن وجود دارد، به ما اطلاع دهند. توصیههایشان بسیار مفید بود.
او توضیح داد که برای تمام ادیان، اقلیتها و گروههای مختلف جامعه، مشاورانی در نظر گرفته شده بود. نسخههایی از بازینامه برای این مشاوران ارسال شد و تغییرات پیشنهادی آنها در نسخه نهایی اعمال گردید.
با این حال، حتی با وجود چنین اقداماتی، بازی با انتقادات زیادی مواجه شد. شرایط در ابتدای کار آن قدر بحرانی شد که واورا از مردم خواست اگر مشکلی با بازی دارند، آن را خریداری نکنند. با این وجود، Kingdom Come: Deliverance 2 به موفقیتی بزرگ دست یافت و تنها در عرض دو هفته، بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رسید.
منبع خبر: گیم فا