یکی از تهیهکنندگان کپکام اخیراً در مصاحبهای علت غیبت طولانی مدت فرنچایز Onimusha را توضیح داده است.
در جریان مصاحبهای با GameSpot در رویداد Summer Game Fest، آکیهیتو کادواکی (Akihito Kadowaki)، تهیهکننده کپکام، شرایطی را توضیح داد که باعث شد سری Onimusha برای مدت طولانی در حاشیه باقی بماند.
وی در این باره اظهار داشت:
تعداد زیادی از اعضای کپکام علاقهمند به ساخت نسخهای جدید از Onimusha بودند. اما همانطور که احتمالاً میدانید، کپکام هر سال تعداد زیادی بازی تولید میکند و این پروسه به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد.
متأسفانه زمانبندی مناسب فراهم نشد؛ چراکه جذب افراد مناسب و نیز تعداد کافی نیرو برای ساخت بازی هرگز امکانپذیر نبود، چرا که ما باید روی پروژههای دیگری نیز کار میکردیم.
در نهایت گروه مناسبی گردهم آمدند و پروژه ساخت نسخهای جدید از Onimusha به تصویب رسید. علاوه بر این، کپکام به خوبی موتور بازیسازی اختصاصی خود، RE Engine، را توسعه داد که پیشتر در مجموعهای از عناوین بازیهای این شرکت استفاده شده بود و بدون هیچ مشکلی قابلیت بهکارگیری در Onimusha را داشت.
کادواکی در ادامه گفت:
همه چیز در ابتدای سال ۲۰۲۰ کنار هم قرار گرفت. ما توانستیم تیم مناسب را برای ساخت بازی Way of the Sword گرد هم بیاوریم. در همان زمان، توسعه موتور RE Engine به پایان رسیده بود و این موتور در وضعیتی قرار داشت که میتوانستیم به شکل بهینهای برای عنوان جدید از آن بهره ببریم.
بازی Onimusha: Way of the Sword در سال ۲۰۲۶ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
منبع خبر: گیم فا