مدیرعامل شرکت Epic Games اعتقاد دارد که بازیهای تکنفره باید بخشی از اکوسیستم متاورس شوند تا موفقیت آنها در آینده تضمین شود.
در سالهای اخیر، صنعت بازیهای ویدیویی عمدتاً به سمت عناوین سرویس محور حرکت کرده است، به طوری که آثاری مانند Fortnite و Call of Duty در رقابتها بهطور گستردهای پیشتاز شدهاند. شرکت Epic Games، سازنده Fortnite، با استفاده از همکاریها و بهروزرسانیهای متعدد، این بازی را از زمان اوج اولیه خود در سال ۲۰۱۷ همچنان مرتبط و محبوب نگه داشته است.
این محبوبیت به اندازهای بوده که برخی Fortnite را به عنوان تهدیدی برای سایر بازیها، از جمله بازیهای تکنفره قلمداد میکنند. با این حال، تیم سوئینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل اپیک گیمز، میگوید که موفقیت Fortnite ناشی از دیدگاه متاورسی است و بازیهای تکنفره نیز برای دستیابی به موفقیت مشابه باید به این دیدگاه بپیوندند.
تیم سوئینی در جریان کنفرانس GDC اظهار داشت که چشمانداز متاورس Epic Games میتواند به مقابله با کاهش فروش بازیهای تکنفره کمک کند.
او بیان کرد که رشد بازیهای چندنفرهای مانند Fortnite و Roblox باعث شده است که بازیکنان تجربههای اجتماعی را به بازیهای محور روایت و تکنفره ترجیح دهند.
به گفته مدیرعامل اپیک گیمز، ارتباط دادن بازیهای مستقل به یک اکوسیستم اجتماعی میتواند به شکلهای مختلف برای بازیهای تکنفره و عناوین چندنفره کوچکتر مفید باشد. او معتقد است که داشتن یک هویت آنلاین واحد برای گیمرها، آنها را تشویق میکند تا بیشتر آزمایش کنند و بین تجربیات مختلف جابهجا شوند.
میتوان استدلال کرد که بازیهای تکنفره در حال حاضر بهتر از همیشه عمل میکنند، زیرا عناوینی مانند Elden Ring، Baldur’s Gate 3 و موارد دیگر فروش قابل ملاحظهای داشتهاند. به همین دلیل، اظهارات مدیرعامل Epic Games بسیار جالب توجه به نظر میرسد، بهویژه با توجه به اینکه خود او از آثار تکنفره برجستهای مانند Alan Wake 2 حمایت کرده است.

منبع خبر: گیم فا