پس از نمایش در State of Play اخیر و پنل اختصاصی در PAX East 2025، هیجان پیرامون Borderlands 4 افزایش یافته است. در کنار معرفی شکارچیان جدید و ویژگیهای تازه، توسعهدهندگان به حذف Minimap اشاره کردهاند و توضیح دادهاند که این تصمیم چگونه تجربه اکتشاف را دگرگون خواهد کرد. با این حال، دو سؤال مهم که ذهن اکثر طرفداران را درگیر کرده، به عملکرد فنی بازی و تعادل گیمپلی مربوط است.
رندی پیچفورد (Randy Pitchford)، مدیرعامل استودیوی گیرباکس (Gearbox)، در پاسخ به این نگرانیها اعلام کرد که هدف تیم سازنده، دستیابی به نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه است.
مدیرعامل گیرباکس در ادامه صحبتهای خود به تمجید از Graeme Timmins، مدیر خلاقیت Borderlands 4، پرداخت و او را فردی توصیف کرد که بههمریختگیهای تعادل گیمپلی را سامان میدهد.
وی در این باره میگوید:
او در این بازی مسئول اصلی طراحی همه اعداد و سیستمهایی است که در نسخه نهایی عرضه میشوند. با توجه به حجم عظیم لوت و ترکیبهای رویهای بیشمار، طبیعی است که آیتمهایی پیدا شوند که احتمال دارد توازن بازی را به هم بزنند. این شامل مواردی میشود که Timmins پیشبینی نکرده و چیزهایی که هنوز شناسایی نشدهاند.
بیصبرانه منتظرم ببینم که Timmins چگونه با این موارد برخورد میکند. تنها در مواردی بسیار نادر و احتمالاً عجیب است که بخواهم در تصمیمات او دخالت کنم یا اختیاراتش را زیر سؤال ببرم. من به عدالت او اعتماد کامل دارم.
این اظهارات گرچه تضمینی برای نبود نرفها نیست، اما نشاندهنده اعتماد کامل پیچفورد به مدیر خلاقیت در حفظ توازن کلی بازی است. با این حال، باید منتظر ماند و دید در عمل چه اتفاقی میافتد؛ بهویژه اینکه جزئیات مربوط به آیتمهای Legendary و محتوای Endgame هنوز به طور کامل منتشر نشدهاند.
بازی Borderlands 4 در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۵ (۲۱ شهریور ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ ۲ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع خبر: گیم فا