طبق گزارشها، علیرغم شکستهای برجستهای که شاهدیم، سونی به توسعه عناوین لایو سرویس متنوعی مانند Marathon و Fairgames ادامه میدهد.
هرمَن هالست (رئیس پلی استیشن استودیوز) در یک نشست سالانه اعلام کرد شرکت سونی به ساخت عناوین لایو سرویس متنوع و انعطافپذیری همچون بازیهای Marathon و Fairgames، متعهد است. این در حالی است که سونی با شکستهای بزرگی در زمینه بازیهای لایو سرویس روبرو بوده. این شرکت همچنین با جنجالهایی در مورد این دو بازی در حال توسعه مواجه است. هالست اعلام کرد، سونی در حال بهرهبرداری از موفقیت بازیهایی مانند Helldivers 2 و Destiny 2 برای پروژههای آیندهاش است و افزود:
ما منتظر نمایش پیشرفتهایمان در بازی Marathon هستیم.
در این نشست، هرمَن هالست از بازی لایو سرویس Helldivers 2 به عنوان یک موفقیت بزرگ انتقادی و تجاری یاد کرد و بر توانایی آن در حفظ جامعهای پرشور از مخاطبان و کسب جوایز متعدد تأکید کرد. او همچنین عنوان Marathon را نوآورانه و جسورانه خواند و از تعامل اولیه قوی موجود به عنوان یک دستاورد یاد کرد. این دیدگاه جالب است، چون اگرچه بسیاری از گفتههای هالست در مورد Helldivers 2 درست است، اما بازی Marathon با مشکلات قابل توجهی روبهرو بوده.
تعامل اولیه قوی که در ارائه ذکر شد، با آمار بازیکنان آلفای خصوصی این بازی همخوانی ندارد. در طول این آزمایش کوتاه مدت، Marathon حدود ۸۰ درصد بازیکنانش را از دست داد. همچنین در بحثها موجود شاهد گزارشهای متعددی از مشکلات کوچک و بزرگ موجود در این عنوان بودیم. یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی Marathon، طراحی منحصر به فرد آن بود که در نهایت شاهد جنجالهایی نیز در این زمینه بودیم. استودیوی بانجی اعتراف کرد در فرآیند توسعه بازی، از آثار هنری سرقتی استفاده کرده است و این کار را به یک کارمند سابق نسبت داد. گفته میشود این وضعیت باعث شده تا روحیه کارکنان استودیوی بانجی تحت تاثیر قرار بگیرد.

از زمان رونمایی بازی Fairgames، چیز زیادی از آن نمایش داده نشده است. انتشار این بازی اخیراً به دلیل ترک بنیانگذار استودیو، جید ریموند، به تاخیر افتاد. این موضوع پس از بازخوردهای اولیه ناامید کننده رخ داده است. واضح است علیرغم وجود عدم قطعیت پیرامون انتشار بازیهای لایو سرویس، شرکت سونی میخواهد همچنان در این فضا باقی بماند. یا حداقل، میخواهد در مورد ادامه حضورش در دنیای بازیهای لایو سرویس مصمم به نظر برسد. سونی که در ابتدا قصد داشت تا اوایل سال ۲۰۲۶، ۱۲ بازی لایو سرویس منتشر کند، حالا این رقم را به شش بازی کاهش داده است.
در همین حال، عرضه عناوین تکنفره از سوی سونی برای طرفداران پلی استیشن به مراتب موفقتر بوده است. هالست نیز در این نشست به اهمیت زیاد بازیهایی مانند Astro Bot، God of War: Ragnarok و Marvel’s Spider-Man 2 اشاره کرد.

منبع خبر: گیم فا