مداخله
مداخله
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رود

      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رود

      مداخله

      1404/02/23
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رود

      این هفته در جهان خودرو: رونمایی از نسل جدید جیپ کامپس در ایتالیا، اطلاعات تازه درباره اولین مدل الکتریکی فراری، همکاری میتسوبیشی با سازنده تلفن‌های آیفون برای ساخت ماشین و تصمیم گروه فولکس‌واگن به فروش استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین.
       
      جیپ از فلورانس
       
      جیپ نسل جدید مدل کامپس (Compass) را در مراسمی در نزدیکی شهر فلورانس در ایتالیا رونمایی کرد. کامپس در استودیوی جیپ در ایتالیا طراحی شده و در این کشور تولید خواهد شد. جیپ می‌گوید این ماشین را با توجه به نیاز مشتریان در سراسر جهان طراحی کرده و قصد دارد آن را در بازارهایی در پنج قاره بفروشد.
       
      کامپس جدید از نسل کنونی این مدل بزرگ‌تر است و همزمان با اسپرت‌بودن از قبل لوکس‌تر شده است. ظاهر ماشین شبیه به جیپ اونجر و برداشتی مدرن از محصولات کلاسیک این کارخانه است.
       
      اتاق کامپس جدید هم لوکس‌تر شده و به فناوری‌هایی مجهز است که معمولا در ماشین‌های گران عرضه می‌شود. نمایشگر ۱۶ اینچی، نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، آینه عقب دیجیتال، صندلی با قابلیت ماساژ و سقف شیشه‌ای یکپارچه از جمله این امکانات است.
       
      جیپ می‌گوید حتی مدل‌ دیفرانسیل جلوی کامپس را طوری ساخته که می‌توان با آن از جاده‌های ناهموار عبور کرد. اما بهترین مدل برای رانندگی خارج از جاده، قوی‌ترین مدل الکتریکی کامپس است که دو موتور با مجموع قدرت ۳۷۵ اسب بخار دارد. جیپ می‌گوید گشتاور موتور عقب در این مدل آنقدر بالا است که حتی اگر چرخ‌های جلو اصطکاک نداشته باشند، ماشین می‌تواند از شیب بیست درصد بالا برود.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودنسل جدید جیپ کامپس از مدل کنونی بزرگ‌تر شده است
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودقوی‌ترین مدل جیپ کامپس ۳۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند
       
      ضعیف‌ترین مدل الکتریکی کامپس یک موتور ۲۱۳ اسب بخاری در جلو دارد. این مدل با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند. جیپ علاوه بر مدل الکتریکی، کامپس را با قوای محرکه هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم تولید می‌کند.
       
      کامپس روی پلتفرمی ساخته می‌شود که گروه خودروسازی استلانتیس برای مدل‌های سایز متوسط ساخته است. پژو، سیتروئن، دی‌اس و اپل، زیرمجموعه‌های دیگر گروه استلانتیس هم از این پلتفرم برای مدل‌های جدید خود استفاده کرده‌اند. کامپس در کنار مدل‌های دیگر استلانتیس در کارخانه‌ای در ایتالیا تولید خواهد شد. قرار است این مدل در سال ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی هم تولید شود.
       
      قیمت پایه مدل الکتریکی کامپس در ایتالیا ۴۹ هزار و ۹۰۰ یورو (۵۶ هزار دلار) و قیمت پایه مدل هیبرید ۴۱ هزار و ۹۰۰ یورو (۴۷ هزار دلار) اعلام شده است. جیپ انتظار دارد مدل الکتریکی کامپس بیست درصد فروش این مدل در اروپا را شامل شود.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودنسل جدید جیپ کامپس به فناوری‌های لوکس‌تر مجهز شده است
       
      فروش مدل کامپس در اروپا طی دو سال گذشته به طور چشمگیری کم شده است. فروش این مدل در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۴۷ درصد کمتر بود. مدیران جیپ امیدوارند با طراحی جدید، الکتریکی شدن‌ و لوکس‌تر شدن ماشین فروشش هم بیشتر شود.
       
      فابیو کارلی، مدیر بازاریابی جیپ در اروپا همزمان با رونمایی کامپس جدید گفت که انتظار دارد نیمی از مشتریان این ماشین کسانی باشند که قبلا ماشین‌های لوکس‌تری داشته‌اند. به گفته او مشتری اصلی این مدل خانواده‌هایی هستند که به طبیعت‌گردی علاقه دارند.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودفراری الکتریکی در کارخانه جدید فراری در شهر مارانلو ساخته خواهد شد
       
      فراری الکتریکی
       
      اولین مدل کاملا الکتریکی فراری در بهار سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد. بندتو وینیا، مدیر عامل فراری در جریان ارائه گزارش مالی شرکت با اعلام این خبر گفت که فراری پیش از رونمایی کامل ماشین، فناوری‌ها و طراحی داخلی آن را از پاییز امسال نمایش خواهد داد.
       
      نام مدل الکتریکی فراری هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما در نشست اخیر سهامداران نام «التریکا» (Elettrica) که در زبان ایتالیایی به معنی برقی است چند بار مطرح شد و رسانه‌ها می‌گویند نام این مدل همین خواهد بود.
       
      اطلاعات رسمی زیادی درباره فراری الکتریکی منتشر نشده، اما از مدل‌های استتار شده این ماشین در حال آزمایش جاده عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد این مدل چهار در دارد. اطلاعاتی هم از ثبت اختراع‌های اخیر فراری منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد با پخش صدای موتورهای بنزینی‌اش از بلندگوها، حس رانندگی با این ماشین‌ها را در مدل الکتریکی شبیه‌سازی کند. در اسناد ثبت اختراع آمده است که راننده می‌تواند صدا را از بین گزینه‌هایی مثل «تاریخی»، «مدرن» و «هیجان‌انگیز» انتخاب کند.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودحداکثر سرعت فراری ۲۹۶ «اسپشیاله» بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است
       
      فراری روند الکتریکی کردن مدل‌هایش را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. سال گذشته مدل‌های هیبرید و هیبرید-الکتریکی نیمی از فروش کارخانه را شامل شدند.
       
      جدیدترین مدل هیبرید-الکتریکی فراری دو هفته پیش معرفی شد. این ماشین نمونه تقویت شده‌ای از مدل ۲۹۶ است و یک موتور شش سیلندر و یک موتور برقی دارد که در مجموع ۸۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.
       
      شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت فراری «۲۹۶ اسپشیاله» ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. قیمت ماشین حدود ۴۵۰ هزار دلار تخمین زده شده و فراری اعلام کرده که آن را فقط به کسانی می‌فروشد که در پنج سال گذشته یک فراری خریده باشند.
       
      فراری در نشست هفته گذشته اعلام کرد که سودش در سه ‌ماه اول سال جاری میلادی با ۲۳ درصد افزایش به ۵۴۲ میلیون یورو رسید. درآمد کل شرکت هم در این دوره ۱۳ درصد رشد کرد و یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون یورو بود.
       
      فراری می‌گوید با وجود اعمال تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات خودروهای خارجی به آمریکا هیچ سفارشی لغو نشده و تقاضا برای محصولات این شرکت همچنان بالا است. بازار آمریکا حدود یک‌چهارم فروش جهانی فراری را تشکیل می‌دهد و نقش مهمی در سودآوری کارخانه دارد.
       
      آقای وینیا اعلام کرد که فراری برای کل ظرفیت تولیدش در سال ۲۰۲۶ سفارش گرفته و انتظار دارد در سال جاری میلادی دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار سود کند.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودفاکس‌کان تولید ماشین‌های برقی را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است
       
      میتسوبیشی از تایوان
       
      شرکت تایوانی فاکس‌کان، سازنده تلفن‌های همراه اپل، اعلام کرده که قصد دارد برای میتسوبیشی ماشین‌های الکتریکی تولید کند. بر اساس تفاهم‌نامه اولیه‌ای که دو شرکت امضا کرده‌اند اولین مدل از این ماشین‌های الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۶ به بازار استرالیا و نیوزلند عرضه خواهد شد.
       
      فاکس‌کان تاکنون چند مدل الکتریکی تولید کرده، اما این پروژه اولین قرارداد بزرگ این شرکت با یک خودروساز است.
       
      خودروسازان ژاپنی از جمله میتسوبیشی، در سال‌های اخیر به ویژه در بازارهای جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی با خودروسازان چینی رقابت بسیار سختی دارند.
       
      میتسوبیشی از جمله اولین خودروسازانی بود که ماشین الکتریکی به بازار عرضه کرد. مدل i-MiEV در سال ۲۰۰۹ و زمانی عرضه شد که بازار ماشین‌های الکتریکی بسیار کوچک بود. اما در سال‌های اخیر میتسوبیشی به جز دو مدل برای بازار ژاپن، هیچ مدل الکتریکی به بازار جهانی عرضه نکرده و در عوض بر ساخت فناوری هیبرید-الکتریکی تمرکز کرده است.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودمیتسوبیشی از اولین خودروسازانی بود که یک ماشین الکتریکی به بازار عرضه کرد
       
      قرار است مدل‌های الکتریکی جدید میتسوبیشی را شرکت «فاکس‌ترون» تولید کند. فاکس‌ترون شرکتی است که فاکس‌کان با شراکت خودروساز تایوانی، یولون موتور تاسیس کرده است.
       
      توافق میتسوبیشی و فاکس‌کان در حال حاضر یک تفاهم‌نامه غیرالزام‌آور است و آنها اعلام کرده‌اند «برای دستیابی به یک توافق نهایی، مذاکرات را ادامه خواهند داد.»
       
      میتسوبیشی همزمان اعلام کرده که سال آینده در آمریکا یک مدل الکتریکی جدید براساس نسل جدید نیسان «لیف» به بازار عرضه می‌کند.
       
      میتسوبیشی همراه با نیسان و رنو عضو یک ائتلاف خودروسازی است. فاکس‌کان ماه‌ها است که اعلام کرده برای گسترش فعالیتش در صنعت خودرو مایل است بخشی از سهام شرکت ژاپنی نیسان را خریداری کند تا زمینه همکاری میان دو طرف فراهم شود.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودجورجتو جوجارو در ایتال‌دیزاین ماشین‌های بسیار مشهوری مانند فولکس‌واگن گلف را طراحی کرد
       
      ایتال‌دیزاین در صف فروش
       
      گروه فولکس‌واگن قصد دارد ایتال‌دیزاین، یکی از تاثیرگذارترین استودیوهای طراحی خودرو در جهان را بفروشد. به گزارش روزنامه ایتالیایی «کور‌یره دلاسرا»، فولکس‌واگن به اتحادیه کارگران ایتال‌دیزاین خبر داده که در حال ارزیابی و ارزش‌گذاری این استودیو است که ممکن است به فروش آن بیانجامد.
       
      ایتال‌دیزاین در سال ۱۹۶۸ میلادی توسط جورجتو جوجارو تاسیس شد. آقای جوجارو یکی از مشهورترین طراحان خودرو در جهان است و از او به عنوان «طراح قرن» نام برده می‌شود. ده‌ها کانسپت و مدل‌ ماندگار مانند نسل اول فولکس‌واگن گلف، لوتوس اسپریت، ب‌ام‌و M1 و فیات پاندا توسط ایتال‌دیزاین طراحی شده‌اند. گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۰ نود درصد سهام ایتال‌دیزاین را خرید. با خرید باقی سهام در سال ۲۰۱۵ این استودیو به زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی تبدیل شد.
       
      جورجتو جوجارو و پسرش فابریتزیو پس از فروش سهم خود به فولکس‌واگن شرکت مشاوره‌ای به نام «جی‌اف‌جی استایل» را تاسیس کردند.
       
      هدف فولکس‌واگن از خرید ایتال‌دیزاین استفاده از توان طراحی، مهندسی، نمونه‌سازی و تولید محدود این استودیو برای پروژه‌های این گروه خودروسازی بود. با این حال ایتال‌دیزاین از خارج از گروه فولکس‌واگن هم سفارش قبول می‌کند و حدود ۱۵ درصد درآمدش از مشتریان دیگر است.
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودب‌ام‌و M1 از ماشین‌های مشهوری است که در استودیوی ایتال‌دیزاین طراحی شد
       
      جیپ جدید با گذرنامه ایتالیایی به بازارهای جهانی می‌رودجورجتو جوجارو پس از فروش سهامش در ایتال‌دیزاین شرکت مشاوره جی‌اف‌جی استایل را تاسیس کرد
       
      ایتال‌دیزاین در سال ۲۰۲۳ درآمدی معادل ۱۴۵ میلیون یورو داشت و سود خالصش در آن سال حدود ۲۰ میلیون یورو گزارش شد. این شرکت اکنون بیش از هزار کارمند در ایتالیا، اسپانیا، آلمان، چین و آمریکا دارد.
       
      خبر فروش ایتال‌دیزاین در حالی منتشر می‌شود که اولیور بلوم، مدیر گروه فولکس‌واگن در واکنش به تلاطم در بازار اروپا و جدی‌تر شدن رقابت با خودروسازان چینی، برنامه‌ای را برای کاهش هزینه‌ها آغاز کرده است. آئودی در این برنامه باید یک میلیارد یورو از هزینه‌ سالانه‌اش کم کند. این شرکت برای این کار یک کارخانه‌اش در بلژیک را تعطیل کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نیروی کارش را کم کند.
       
      جیانی مانوری از اتحادیه «فیوم سی‌جی‌ای‌ال تورین» که کارگران ایتال‌دیزاین را نمایندگی می‌کند به روزنامه کوریره دلاسرا گفت: «این خبر ما را نگران کرده، چون نمی‌دانیم آینده شرکتی که همیشه مایه افتخار این منطقه بوده چه خواهد شد. گروه‌های آلمانی بار دیگر در زمان بحران ترجیح داده‌اند شرکت‌های خارج از آلمان را قربانی کنند؛ برخلاف فیات که در بحران‌ها از کارخانه‌های خارجی‌اش محافظت کرده، اما به کارخانه‌های داخلی بی‌توجهی می‌کند.»
       
      منبع: بی بی سی

      منبع خبر: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

      ثبت دیدگاه