بازی شوتر اول شخص کواپ محور استودیوی رمدی (Remedy) که با نام FBC: Firebreak شناخته میشود، از آثار موفقی همچون Helldivers 2 و Deep Rock Galactic الهام گرفته است.
استودیوی رمدی پس از خلق مجموعهای از داستانهای ترسناک و تاثیرگذار، به طور غیرمنتظرهای وارد دنیای عناوین چندنفره شده و با پروژه FBC: Firebreak اولین تجربه خود در این سبک را آغاز کرده است. جزئیات جدید منتشر شده نشان میدهند که این بازی به شدت تحت تأثیر عنوان Helldivers 2، اثر کواپ محور موفق استودیوی Arrowhead، قرار دارد.
به گفته Anssi Hyytiainen، طراح ارشد FBC: Firebreak، این بازی شامل مکانیزم Friendly Fire نیز خواهد بود که به جذابیت و هیجان گیمپلی اضافه میکند. همچنین مقابله با موج عظیمی از دشمنان، یادآور نبردهای نفسگیر در Helldivers 2 است.
طراح ارشد FBC: Firebreak در مصاحبه با Eurogamer اظهار داشت که این بازی از گیمپلی مبتنی بر علت و معلول بهره میبرد. در واقع، تعامل میان مکانیکهای مختلف باعث خلق لحظات پیشبینینشده در گیمپلی میشود و از این حیث مشابه Helldivers 2 است.
وی در این باره میگوید:
Friendly Fire نمونهای بارز از یک ایده طراحی بحثبرانگیز است، زیرا افراد با پیشزمینههای مختلفی به آن نگاه میکنند. بسیاری به محض شنیدن این مفهوم، ذهنشان به سوی عناوین شوتر نظامی واقعگرایانه میرود.
رمدی همچنین اعتقاد دارد که FBC: Firebreak از پتانسیلی برخوردار است که آن را در کنار برترین بازیهای کوآپ حال حاضر بازار، مانند Deep Rock Galactic، Darktide و Payday قرار میدهد. این بازی فاقد المانهای سرویس محور است و تجربهای آرامتر از سبک شوترهای چندنفره همکاریمحور ارائه میدهد.
این بازی روی تجربهای سریع و هیجانانگیز در قالب راندهای کوتاه متمرکز است و همه آیتمها و امکانات قابل کسب، از طریق گیمپلی به دست میآیند. سه گروه به صورت همزمان وارد مأموریتها میشوند و بازیکنان با استفاده از سلاحها، تواناییهای ویژه (Perks) و Crisis Kits که شامل ابزارهای عجیب و غریب هستند، به مقابله با چالشها میپردازند.
بازی FBC: Firebreak در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
منبع خبر: گیم فا